Monday, January 3, 2011

Basikal oh Basikal

Pada pagi tahun baru, aku bngun awal..kononnya smngat tahun baru la..dok set dlm kpala nak pi jogging pagi tuh..alhamdulillah, tertunai jgk hasrat aku utk jogging.. Actually dh lama aku x jogging..slpas insiden yg berlaku terhadap kaki aku pada 2 bulan yg lepas, aku stop segala permainan..huhu..sedih oo x leh main..huhu..rasa mcm x leh dok diam ja bila x bersukan..hehe.. so, sempena tahun baru, aku pon azamkan smngat baru utk turunkan berat badan.. baru aku perasan yg berat badan aku ni dah overweight..hahaha.. patut x dk org kenan.. hahahaha.. so, pagi tuh, aku pon siap la.. smngat gila.. pukul 7 dah siap berbaju sukan.. kat luaq masih kelam lagi.. so, aku breakfast dulu la sebelum apa pon.. makanan pagi selalu abah kluaq beli, tp pagi tuh aku bangun terlalu awal, abah x sempat pi beli lagi.. so aku pon rebus la 3 biji telur. separuh masak.. cmpur dengan lada n kicap.. sedap ooo.. haha.. dan juice oren..hehe... selepas selesai breakfast, aku kluar jogging.. udara di luar pada pagi itu cukup nyaman.. maklum la, jarang bangun awal..hahahaha.. aku pon mula la jogging... dlm 200 meter, aku dh stop jog.. tiba2 lutut aku rasa sakit..huhu.. dlm kpala aku, "dah 2 bulan lebih, xkn x sembuh lagi kot lutut ni..??" aku pon berhenti dan jalan shj keliling taman sebanyak 2 round.. semasa aku dok jalan, aku tngh fikir, bnda apa yg boleh buat berat badan aku turun selain jogging?..tiba2 aku terfikir yg kayuh basikal boleh bakar lemak jgk dan dlm masa yg sama boleh exercise lutut aku.. tibanya aku di rumah, aku ke belakang rumah aku.. nak tngok basikal buruk aku tuh ada lagi ke x.. masih ada..tp cacat la..tayar pecah, break x makan, dan gear rosak... x boleh jadi ni, ni msti hantar repair jika mau kurus, dlm hati aku kata..haha.. pada hari tersebut, cuti umum.. sbb malaysia menang bola..haha.. so kedai pon tutup.. so, kesokkan hari, aku tunda basikal buruk aku tuh dngan motor bersama sepupu aku ke kedai basikal.. akhirnya, basikal aku sudah di repair dan boleh naik.. tp dlm hati, basikal ni x leh pergi jauh jika gear masih dlm keaadan mcm ni, so aku pon bawak la ke kedai 1 lagi utk repair gear.. kedai yg pertama td, pakcik tuh x reti pbaik gear.. aku pon muatkan basikal ke dlm kreta n bawak pi jitra.. kat sana kedai basikal canggih dan hebat lagi.. toke kedai kata, gear aku dh rosak.. so tukar la gear baru.. kira2 balik, dekat RM100 jgk la hbs baiki gerek ni..hehe.. nak kurus punya pasai..haha.. x tau la smpai bila aku leh maintain dengan smngat aku ni.. adakah hangat2 taik ayam shj or impian mnjadi kenyataan?.. tunggu dan lihat la..hehe.. ok setakat ini shj celoteh aku pd mlm ni.. esok smbung pula dengan cerita baru dan lebih menarik...hehe..:D






No comments:

Post a Comment